US

Sebastian Gorka cuts off MyPillow CEO Mike Lindell’s election conspiracy theory on Newsmax

Former Trump adviser turned cable news contributor Sebastian Gorka was forced to cut off MyPillow CEO Mike Lindell on Newsmax for repeating debunked conspiracy theories on the presidential election.

Gorka, who served as deputy assistant to the president in 2017, interviewed Lindell, a fellow Trump supporter, while filling in for Newsmax anchor Greg Kelly on Monday night.

Lindell, who has publicly supported Trump’s claims that the election was ‘stolen’ by Democrats, was asked to weigh in on the president’s ongoing legal battle to overturn the results. 

Scroll down for video 

Sebastian Gorka, who served as deputy assistant to the president in 2017, interviewed MyPillow CEO Mike Lindell  (right) a fellow Trump supporter, while filling in for Newsmax anchor Greg Kelly on Monday night

The businessman, however, was quickly shut down when he began repeating allegations that election technology company, Dominion Voting Systems had engaged in fraud to help Joe Biden win the presidential race. 

‘Well, I believe in this president, and I’ll tell you what. Nobody realizes something, what a miracle we had on election night at 11.15,’ Lindell began. 

‘You know, you talked about all this fraud, Doctor. The biggest fraud is the Dominion machines. And on 11.15 on election night, our great president – ‘ Lindell continued before quickly being cut off by Gorka.  

‘Mike, Mike, we’re not going to get into the minutiae of the details,’ Gorka interjected.

‘I want to ask you, because this show is about courage. It’s hosted by a former Marine. I want to know why you, Mike Lindell, are supporting the president in these legal cases?’  

‘Because everything’s on the line here, everything’s on the line, our freedoms, my American dream that I’ve lived, everybody’s American dream,’ Lindell replied. 

Lindell accused election technology company Dominion Voting Systems of engaging in voter fraud during the presidential election

Lindell accused election technology company Dominion Voting Systems of engaging in voter fraud during the presidential election 

Lindell, the CEO of MyPillow, has publicly voiced his support for President Trump and his claims that the election was 'stolen' by Democrats

Lindell, the CEO of MyPillow, has publicly voiced his support for President Trump and his claims that the election was ‘stolen’ by Democrats 

He then rehashed his voter fraud claims once again, alleging the Democrats had stolen millions of votes.  

‘If you let them steal this, which I 100 per cent know that’s what they went on. This is over six million votes that got flipped, over six million,’ Lindell said. 

Gorka then responded, this time agreeing with Lindell’s remarks. 

‘You nailed it, Mike, you nailed it. This is the biggest political crime ever that we have to stop it,’ he said. ‘And without people like you, it would be impossible. God bless you.’ 

The interview came after both Fox News and Newsmax were forced to shoot down their own aired claims on the matter, amid legal threats from Dominion and Smartmatic, another election technology company. 

Both companies were referenced in the campaign’s suggestion that vote counts in swing states were manipulated to the advantage of President-elect Joe Biden. 

The companies deny several statements made about them, and there is no evidence any voting system switched or deleted votes in the 2020 election. 

In their statement, Newsmax said there were ‘several facts our viewers and readers should be aware,’ among them the lack of a business relationship between the two companies or that Dominion had any ownership relationship with George Soros, House Speaker Nancy Pelosi and others.

Trump has repeatedly claimed the election was rigged in his opponent's favor and has launched several legal battles to overturn the results

Trump has repeatedly claimed the election was rigged in his opponent’s favor and has launched several legal battles to overturn the results 

‘No evidence has been offered that Dominion or Smartmatic used software or reprogrammed software that manipulated votes in the 2020 election,’ Newsmax said.

Company spokesman Anthony Rizzo said Newsmax itself had never made a claim of impropriety, but that others had appeared on the network to raise questions about Smartmatic.

‘As any major media outlet, we provide a forum for public concerns and discussion,’ he said.

A nearly two-minute pre-taped segment was also aired over the weekend on a Fox Business Network program hosted by Lou Dobbs and Fox News Channel shows with Maria Bartiromo and Jeanine Pirro.

That came days after Smartmatic sent a letter threatening legal action to Fox and two other networks popular with Trump supporters, Newsmax and One America News Network.

Fox News aired a news package debunking election fraud claims made by its own hosts after an electronic voting company sent the network a blistering legal threat. The package first aired on Friday during Lou Dobbs' (pictured) show on Fox Business Network

Fox News aired a news package debunking election fraud claims made by its own hosts after an electronic voting company sent the network a blistering legal threat. The package first aired on Friday during Lou Dobbs’ (pictured) show on Fox Business Network

The news package was shared just after Smartmatic (file image) was targeted by allies of Trump who claimed that the company helped flip the 2020 election for Joe Biden. Smartmatic responded with the threat of legal action

The news package was shared just after Smartmatic (file image) was targeted by allies of Trump who claimed that the company helped flip the 2020 election for Joe Biden. Smartmatic responded with the threat of legal action

The two-minute Fox segments aired in the form of a question-and-answer session between an offscreen voice and Eddie Perez, a voting technology expert at the nonpartisan Open Source Election Technology Institute. 

‘I have not seen any evidence that Smartmatic software was used to delete, change or alter anything related to vote tabulations,’ Perez said.

The company says its only work that involved the 2020 U.S. election came in Los Angeles. 

Trump lawyer Rudolph Giuliani has falsely claimed that Smartmatic was founded in Venezuela by former dictator Hugo Chavez for the goal of fixing elections. Smartmatic was started in Florida in 2000. 

Its founder is Venezuelan, but the company said Chavez was never involved, and its last work in Venezuela came in 2017 when its software found the government had reported false turnout numbers.

After the segment aired Sunday on Bartiromo’s show, she said, ‘So that is where we stand right now. We will keep investigating.’

Perez also said there was no apparent business relationship between Smartmatic and Dominion; Trump’s lawyers have claimed with no evidence that Dominion’s vote counting system used at some locations in the U.S. elections had used Smartmatic’s software.

Asked Monday about the segments, Smartmatic’s lawyer, J. Erik Connolly, said the company ‘cannot comment on the recent broadcast by Fox News due to potential litigation.’

The network did not comment beyond the on-air segments aired over the weekend.

The Associated Press contributed to this report.  


Source link

Related Articles

Back to top button